måndag 17 maj 2010

italienska för en 6åring..

Mina flickor gillar att se på wipeout.
Ett program som går ut på att folk
trillar, slår sig, får lera i ansiktet,
och visar kroppsdelar mer eller mindre
frivilligt!
Jag njuter av det om jag får sitta mitt
i mellan mina flickor.
Den ena, O, skrattar och slår sig för knäna!
T, den äldre, kommer med snusförnuftiga
haranger i stil med;
menmammaomhanbarahoppatlitelängre
såhadehanjuklarathelahoppetutanattfålera
iansiktetochtappabyxornaVARFÖRGÖRHANSÅDÄR??

Nu går Giro d`italia på TV!
Min cykelkung till man jublar.
När han insåg att vi hade rätt kanal i år så
föll han ut i en segerdans i vardagsrummet
och drog ramsor på egensnickrad italienska.

Från barnens rum hör jag den snusförnuftiga
säga till sin lillasyster;
-Hör du Mats!!? ...jag tror han försöker säga
Othilia!