fredag 4 mars 2011

nuet för mig..

Nu, är när allt ska göras.
Inget hinns.
Nu är alla måsten.
Känns som tvång.
Nu, som känns som nyss.
Som var igår, men ändå finns i morgon.
Nu är allt, men ingenting.
Nu, kommer fort, försvinner snabbare.
Nu.
Är den sekund du rör vid mig.
Du viskar mitt namn.
Håller mig hårt.
Nu.
När jag hör barnen ropa.
Känner handen i min.
När andetagen möts.
Nu, är när jag andas. Sluter ögon.
Sänker armar.
Nu, är när jag ger upp och ser att
allt blir bra.
Nu, är när kampen är över.
Nu, är när jag följer.
Nu är alltid nu, och aldrig något annat.
Nu, är när jag gör mitt val.
Och jag väljer.
Livet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att läsa om nuet! Det där nuet jag inte visste fanns.

E sa...

...det var just den här förmågan att VÄLJA som du är så bra på jag menade när vi pratade häromkvällen!! Kram