måndag 4 april 2011

något rätt har jag kanske gjort..










Varje dag på väg mot dagens måsten

passerar vi en kyrka.

Fråga mig inte hur, men en dag kom vi in på

ämnet häxbränning.

En dag undrade O hur det kom sig att dom

brände häxor förr i tiden.

Jag svarade något i stil med att många män(niksor)

var rädda för starka kvinnor.

Jag förklarade så gott jag kunde.

Hon frågade om man gjorde så idag och jag var

glad att jag kunde svara nej.

Men att det fanns orättvisor på andra plan.


Jag har ofta talat om för mina flickor att dom är bra

FÖR ATT dom är flickor.

Inte FASTÄN, som många säger.


Jag sa till O att det är härligt att vara tjej

och att vi kan klara allt vi vill.


Mitt hjärta smälte när hon tittade på mig

och sa....

-Vi är bäst FÖR ATT vi är flickor, och så

gjorde hon ett segertecken!



Inga kommentarer: