torsdag 26 maj 2011

of Sweden..

Tydligen tänkte jag helt fel när jag valde företagsnamn.
Det märker jag nu.
Ett of Sweden skulle funnits med.
För så heter alla numera.
Spelar liksom ingen roll hur litet eller
lokalt det är.

Korvmoj of Sweden.

Finns säkert.

Och det som jag inte riktigt förstår är att där
slår vi oss för bröstet. Stolt över ursprung?
Har aldrig hört att någon tolkat det rasistiskt
eller diskriminerande.
Därför gör det mig så konfunderad över att det i år
inte ska få sjungas våran nationalsång på skolexamen.
Det kan tolkas rasistiskt.
Varför är vi inte stolta då?

Tänk om våra nysvenskar faktiskt tycker den är fin.
Och att våra barn lär sig vara stolta över vårat ursprung
och därmed får en förståelse över att andra är stolta över sitt.

Förståelse. Ett ord jag gillar. Det förenklar mycket.

Förståelse of Sweden.

Inga kommentarer: