tisdag 11 mars 2008

Jakten går vidare...

Är med i en bokklubb som heter livsenergi.
Bra böcker.
Denna gång fick jag en bok om optimism.
Skulle vilja ge bort den, men är rädd för att gåvan
skulle ses som en pik och inte en omtanke.
Funderar en stund till på det.
Men jag fick också med en cd-skiva.
Gå ner i vikt! Perfekt tänkte jag... jag kan lyssna på den
till och från dagis.. och formligen lämna kilon efter mig på vägen.
Hade räknat med att det sklle vara lite terapiaktigt, nerstressande
med möjligtvis någon andningsövning.
Eftersom jag har förstått att stress sätter sig på magen.
(För det är inte allt godis och kakor jag äter)
Så det här skulle ju göra susen...
Köra bil och tappa vikt...helt perfekt!

Ut med barnen, in på dagis, hoppade in i bilen igen.
Nu skulle här bantas!
Skiva in....En behaglig röst hörs i högtalarna.
Sätt dig bekvämt.....
Se till att inget stör dig...hmm... stör bilkörning?
Jag bestämde mig för ett nej där.
Blunda gärna.... Ca 7 sekunders bantning blev det denna gång.
Måste vara korthetsrekord även för mig.

Så jakten på mindre kropp går vidare!

Inga kommentarer: