onsdag 26 augusti 2009

vuxna fraser..

I morse under tandborstningen stod jag
och planerade för kommande morgon.
Då har mannens grabbar kommit tillbaka,
och med två barn till på morgonen så
behövs det lite extra planering.

Jag brukar placera dom vid frukostbordet
medan jag duschar.
Dom får turas om att vara chef. Vilket dom gillar.

Vid tjuvlyssning har jag hört fraser som

-Nu är det mycket prat och lite äta!
-Koncentrera dig på ditt du!

I morse hörde jag något nytt.
Min äldsta har fått tvillingar.
Liv och Hanna heter dom.
En ville inte sova. Hon drog vagnen i köket
med bestämda drag.
Till slut sa hon med bestämd röst.

-Nu lägger du dig och sover, och det är INGET
att diskutera!

Hmm...Vad får hon allt i från??

Måste jag säga att hon är 5, och tvillingarna dockor?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha! Underbart! Men vilken tjej att komma på namn, jag har tvillingar som också heter Liv och Hannah, de är 14 månader.
Allt gott!
Marie
http://mariezetterlund.wordpress.com

Vardagslyx... sa...

Men vad skoj! Har dom kanske börjat på flickornas dagis? Det är en väldigt seriös lek med dessa flickor. Så roligt att se.
Välkommen hit! jag brukar läsa din blogg så jag blev förvånad när jag såg dig här. Kul!

Anonym sa...

Japp, tjejerna har börjat på Änget och allt verkar gå kanonbra. Det känns skönt med tanke på våra långa arbetsdagar.
Liv och Hannohr ska alltid vårdas ömnt ;-)!
Allt gott!
Marie
http://mariezetterlund.wordpress.com

Vardagslyx... sa...

Vad festligt! Hade ingen aning när jag skrev detta. Tro mig får min Thea bara ta hand om dina flickor kommer dom bli väääldigt omhändertagna! Vare sig dom vill eller inte : )

Vi kanske ses!

Anonym sa...

Aha kan det vara så att Tehas tvilligar har kommit till sedan förra måndagen? Det var då tjejerna började där och jag kommer ihåg en liten Teha som satt med oss i soffan.
Allt gott
/Marie