torsdag 11 november 2010

jag förstår inte..

Jag läser meningen på den andra bloggen.
Den om att längtan mildras av att den andra föräldern
längtar lika mycket.
Jag sväljer hårt och känner mig arg.

Jag gör det en gång till. Och förstår inte..
Hur kan man INTE längta lika mycket?


Har förstått att detta inlägg blivit tolkat som att
jag blir arg på den som skrivit i den andra bloggen.
Så är det ju självfallet inte.
Utan jag förstår precis och känner avund.
Därför blir jag så arg.
Och framför allt igår!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst kan man låta bli att förstå om man sätter den sidan till, det är ett mycket vanligt val många gör. Man kan också välja att försöka möta den som skrivit, och då kanske förstå att en längtan "känns bättre"/"gör mindre ont" när man vet att de får lika mycket kärlek, mår lika bra, är lika efterlängtade där som hos "dig själv"..

Vardagslyx... sa...

Men oj så fel detta inlägg blev!! Det är ju det jag menar!! jag förstår det som skrivits precis. Klart att längtan mildras av att veta att dom är längtade lika mycket "hos den andre"
Jag förstår inte den som inte längtar.....