fredag 10 december 2010

en morgon inte som andra..

Försov mig! Händer kanske en gång per år.
Idag då alltså.
Adventskalendern. Hatar. Bra. Men hatar.
Mitt i alla morgonbestyr med 4 barn så ska
det tittas och öppnas luckor. Det ska även tittas
i allas luckor så att det var lika.
Sen ska luckor rivas av och sparas i olika högar,
för det ska bli ett memory sen.

Tanklampan varnar när jag lämnar gården.
Lämnar 3 på skolan.
1 på dagis. Tankar.
Förenar tankning med dagens mammasamtal
om morgondagens traditionsenliga julpyssel.
Parkerar bilen i jobbgaraget.
Efteråt funderar jag på varför jag körde bilen
framåt istället för att backa in på parkerinsrutan.
Jag har ju backat in sen den 23 oktober ifjol.
Nåja.
Glömt att slagit på ljudet på telefonen och upptäcker
inte mindre än 4 missade samtal.
Skyddat nummer. Går av av nyfikenhet.
Gör det som skas i butiken och går sen
för att njuta av kaffe med butikskollegor i centrum.
RIIIINNG! -Hej detta är från polisen. GULP!
Har du tappat din plånbok?
-neeej, det tror jag inte. -Jo, det har du.
Den låg på en tankningsautomat på ST1.
Toppen! Tack! Vad snällt! (Damn it!)
-Jag kommer in med den sen idag jag ska ändå på stan!
-Gulligt! (bor i småstad)
Kl var nu 09,54. RIIINNGG!! Dagis. Lilla O sjuk.
Hmm... Jag har 6 minuter på mig att hämta bil i garage,
åka till dagis, klä på barn, tillbaka, garage, öppna
butik på 6 minuter.
-Jag gör henne klar.
-Tack snälla. Wrrrooooooom....
Fröken stod redo och kastade in barnet i farten och
vi var tillbaka i butiken 3 minuter över 10.
Vi rationaliserade bort garaget. Nöjd ändå. Faktiskt.

Nu är jobbet igång, känner mig förvirrad, så smått.

Och jag flinar lite när mamma tror att jag ska komma
ihåg att köpa 2 limstift till i morgon. Ja säkert!

Inga kommentarer: