måndag 4 februari 2008

Dåligt samvete..

Vad är dåligt samvete? Vad är empati? Vad är omtanke?

Just nu vet jag inte...

Jag har ständigt dåligt samvete. För nåt..

Om någon tycker om mig, och jag inte den så mycket..och denne är lessen över det.
Vad ska jag känna då? Förmodligen ingenting. Men jag får dåligt samvete.

Om någon säger något till mig som gör mig lessen, arg, upprörd..jag säger till, på ett, tycker jag, konstruktivt sätt...denne blir lessen, för att denne gjort mig lessen, arg.. denne ligger sömnlös...
trött på jobbet.. farlig i trafiken... osv... Vad ska jag känna då? Förmodligen nöjd för att jag sagt vad jag tycker. Att jag har gränser. Stolt för att lärt mig säga ifrån på ett bra sätt. Ne ne.. Dåligt samvete!

Om katten efter två dygn inte kommit in ännu... efter timtal av lockande, sökande...och ja, jag är förkyld, ff trycker ute någonstans. Vad ska jag känna då? Förmodligen inte så mycket, möjligtvis lite hönsig oro. Men icke då! Utan ett himla DÅLIGT SAMVETE!! Blir så trött på mig själv...

Inga kommentarer: