måndag 18 maj 2009

mål med livet..

Skickade ett mess till min PT igår.
Var nyfiken på hur hennes helg varit.
Hoppas naturligtvis på att hon suttit i
soffan hela helgen hela helgen och käkat
ostkrokar och godis.
Annars skulle jag ju ha ännu mer att
ta igen efter min helg i huvudstaden.

Fick till svar:
Ett av mina delmål är nått!

Ett enkelt svar kan man tycka.
Men idag har jag tänkt mycket på det.
Jag har inga mål.
Har aldrig haft.
Har alltid sagt att allt jag vill ha ,
är lugn och ro!
Om ni känner mig och mitt liv
så vet ni varför.
Har satt ett mål nu, att jag ska ha nån
slags kondition före augusti.
Vad är det för slags mål??
Synnerligen abstrakt.
Inget som får en att kunna löpa en mil
eller så direkt.
Nä usch...
Och nu har jag tänkt hela dagen och ändå
inte kommit på något konkret sådär.

Har ni tips?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vara en bra förebild för sina barn, ge dem en trygg grund att stå på och vingar att våga flyga. Kanske mer ett prio än ett mål i och för sig?

Vardagslyx... sa...

Anonym: Det ser jag inte som ett mål, utan en skyldighet man gör med både glädje och rädsla. Jag skulle vilja ha mer mätbara mål för mig själv.