fredag 29 maj 2009

vänner..

Genom åren har många passerat.
En del består.
Några försvinnner.
Några försvinner, men består ändå.
Jag har några jag kan ringa mitt i natten.
En del stryker mothårs om det behövs.
Somliga är ärliga och ger trygghet.
En del smsar man ,en mening till,
och vet exakt vad man får till svar.
En del är så snygga att jag känner avund.
Ett fåtal lämnar avtryck som räcker livet ut.
Vissa träffar man på stan i 5 minuter
och känner sig upprymd efteråt.
..och en del har alltid treo...

Och jag är så tacksam för er alla!

3 kommentarer:

E sa...

vad vore livet utan vänner och treo ;) fantastiskt skrivet!
Kram

Vardagslyx... sa...

Tack! Stor kram tillbaka..

Comvidare sa...

Mmmm, vänner. Borde förresten inte ordet "vänner" börja på bokstaven "m"? Det är en bra början på ett ord. Låter mysigt. Mjukt. Och de flesta bra sakerna börjar dessutom på "m". Marabou. Mjukglass. Maja!