tisdag 12 maj 2009

orden..

Jag letar ord i varje vrå.
Under stolar, bakom skåp.
Under den slängda jackan på golvet.
Jag känner dom hoppa runt i mig, men
dom hittar inte vägen ut.

Har jag det för bra?

Har jag inga vedermödor att lätta?
Ja, så kanske det är.

Är jag rädd att skriva för lyckligt?

Ja, så kanske det är.
Rädd att det fantastiska jag har nu ska
försvinna om jag säger det högt.

I mig bor det så många ord.
Så många tankar. Åsikter.
Känslor som stör och rör.
Kanske berör.

Jag läser bloggar som berör mig.
Många ger mig trall i örat.
Andra ger mig suck i bröstet.
En och annan tår har fällts.
Jag väljer dom jag läser med omsorg.

Jag ska leta orden mer. Släppa ut dom som finns.
Jag kommer tillbaka.

2 kommentarer:

..me.. sa...

Men skynda dig tillbaka!!! Kram

Fredrik sa...

Fin text.