tisdag 17 november 2009

vad säger hjärtat..

Jag har funderat länge.
Följt det som sägs runt mig.
Det jag läser.
Min första tanke. Självklart.
Följ ditt hjärta. Alltid.
Nu är jag mer nyanserad.
Tror att hjärtat har lager.
Utifrån och in.
En kärna.
Får jag göra vad jag vill
för att jag VILL?
När hjärtat säger älska,
lek, njut.
Det yttersta lagret skriker JA!
Nästa säger hur och varför.
Kärnan ställer frågor som är
obekväma.
De svaren borde styra handlingen.
Får man gå bakom ryggen på kollegan
för att få en önskad karriär?
Får man ge sig hän åt vänninans man?
Jag offrar allt och följer mitt hjärta
Förstår jag då att någon annan kanske
tappar allt utan att ha en chans att välja?

Så jag har ångrat mig.

Man kanske inte alltid ska följa sitt hjärta,
men lyssna på det...noga.
Ibland ger det riktigt kloka råd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmmm ?! /ABC

Anonym sa...

Intressant inlägg men det viktigaste av allt är att man "lyssnar till sina känslor och tillgodoser sina behov annars hamnar man i depression", som en klok man i stan säger!