söndag 29 november 2009

i mitt nästa liv ska jag bli pedagog..

Pappan med dom 2 söta töserna klev in i butiken
under lördagen.
Jag tog med flickorna till mitt stora fönster mot
torget och pekade.
-Ser ni den stora granen där?
-Flickorna nickade.
-Den har min lillebror ställt dit med sin
stora lastbil, skröt jag med.
Flickorna titta med stora ögon.
Nytt för i år är att dom hissat upp en stege
i toppen på granen.
Och på stegen klättrar en tomte.
Och eftersom jag tycker att jag är jätterolig
så klämde jag till med att den stackars
tomten satt fast.
Att han ropat HJÄLP! hela dagen.
Till sist klämde jag i med att om ingen hjälper
honom ner kan han nog inte komma med
några julklappar i år.
Där nånstans upptäckte jag hur tyst det blev.
Flickornas stora ögon hade förvandlats till
enorma och blinka hade dom nog inte gjort på
en stund.
Munnen var ett streck som sakta övergick
till fågelholk.
Pappan sa -Ja....dom är lite rädda för tomten...
Så i mitt nästa liv ska jag bli pedagog.
Japp. Jora. Serru!

Nu skulle man kunna tro att jag lärde mig något där.
Men icke. Kör det så ofta jag kan.
Es pappa är tydligen så stark att han kan lyfta ner stege och allt!

Inga kommentarer: