fredag 18 juni 2010

inte bara en siffra..

För Thea är allting självklart.
Enkelt. Möjligtvis kris, så 6 år som hon är.
Men sällan frågetecken.

Men en vuxens erfarenhet förklarade hon tidigt
för mig att; i år kan jag simma, för jag har ju fyllt 4.
Det kunde hon inte, utan sjönk som en sten.
Hennes förklaring var bara att hon inte ville.
Inte ett dugg nedslagen av fjolårets nederlag, meddelade
hon mig att; i år kan jag simma ryggsim...för jag har fyllt 5.
Hon slog i botten i ett iskallt hav, men torkade sig varm och var
lycklig för att hon kunde...hon ville bara inte.

Tydligen är det inget särskilt som händer när man fyller 6
för våren har blivit (kall) sommar utan att hon deklarerat nya
talanger som borde infunnit sig.

Men jag gruvar mig till nästa år.
Hon har TYDLIGT talat om att när man är 7 får man en ponny!

1 kommentar:

Anonym sa...

ja, jag kommer ihåg vad bra hon simmade..