onsdag 30 juni 2010

jag vill bo i Fb-land, ALLTID..

FB måste ju vara det bästa som hänt människan?

Det får ju varje kotte att vilja vara liiite bättre.
Solen lyser klart starkast på facebook.
Mannen är mycket snyggare.
Man är kär så man svimmar.
Barnen? Dessa änglar.
Jobbet, ett rent nöje.
Vi bakar, städar, syr och pysslar.
Middagen smakar som på Grand Hotell.
Vi springer lite fortare.
Kanske längre.
Framförallt oftare.
Vi njuter, lyxar, delar med oss...

För det kan väl inte vara så att det
bara skrivs om det braiga?

7 kommentarer:

Comvidare sa...

Haha, klockren analys!

Anonym sa...

Själv gnäller jag mest... mest hela tiden men har också noterat skillnaden mellan mina inlägg och "alla andras". Bra analys!

Anonym sa...

Så sant så, fejan är verkligen optimisternas näste :). Man känner sig lite "ute" när man gnäller :)

Anonym sa...

och sedan finns de sånna som vill att man ska marknadsföra sitt varumärke där, inte fanken vill man väl skriva att livet är skit då inte, för vad händer med varumärket då????

Anonym sa...

Hahaha så är det nog...men människor är där dem är och det är en mening i det i sig!
Nu se du var jag tog vägen:)

Vardagslyx... sa...

Detta inlägg var faktiskt inte ett gnäll på folksmFB-inlägg. Uten varmt menat att FB är bra om det får människor att tänka mer på livet i vardagen. Om man motionera mera för astt det sporrar att skriva det offentligt är väl det jättebra. Vem skulle läsa på Fb om alla bara gnällde?

Anonym sa...

I dagens samhälle där dom flesta lever under stor press mm så är det perfekt i mina ögon att det finns ett community där man kan skriva om saker man gör som kan resultera i ryggdunk osv :)
Och precis som du skriver här ovanför så är FB ett bra sätt för många att peppa sig själv genom att basunera ut det öppet så alla "vänner" kan läsa..
Fasen va trist det vore om ingen skrev något nånsin eller om det bara gnälldes 24/7.
Nä Facebook är härligt och jag tycker det är super kul att få peppa vänner där jag kan peppa :)