tisdag 29 juni 2010

ja må hon leva..

Ögon utan ram mötte mig i spegeln.
Jag tänker på henne.
Trötta kinder sa -god morgon.
Jag orkade inte svara.
Frisyren utan logik viskade, -sovit gott?
Jag nickar ett ja.
Jag titttar noga en gång till och ser år
i hela bilden.
Ärr, ränder, veck...
Min födelsedag närmar sig hastigt.
Men idag tänker jag på henne.
Jag sköljer ytan med kallt vatten och vaknar.
Tar ett djupt andetag.
Färglägger det svartvita fotot, sätter nyans
på rätta ställen.
Kapitulerar inför mina lockar.
Ler åt mina årsringar.
Det är som det är.

Men idag tänker jag på henne.
Hon som nästan bor på månen.
Hon som fyller år idag. Storasyster.

Nästa gång vi ses har vi fest !
Grattis så länge...

4 kommentarer:

Comvidare sa...

Bra bloggat och snygg blogg.

Vardagslyx... sa...

Bugar!!

Kotte sa...

Fint skrivet!

Gillar den här designen.

Nu finns det bilder på under verket :)

helen sa...

tack vi ses snart