lördag 20 september 2008

flax..

Igår kom det älskade barnbidraget.
Eftersom jag inte tillhör dom som kan spara hela slanten till mina barns
framtid, utan verkligen lääängtar varje månad till det kommer, så ville jag förvissa mig om att det verkligen kommit.
Sagt och gjort så loggade jag, efter lunch, in mig på min banksida..
Jag skrek till min chef... Nån har satt in 10 000 på mitt konto!! För det hade nån!
Tomten? Tandfén?
Jag förstod ju att nån gjort fel och ville få det tillrättat snabbast möjligt, INNAN jag hunnit gjort mig av med dom.
Med forskning så hittade jag avsändaren. Postkodlotteriet!
Ringde dom genast. -Ni har felaktigt satt in pengar till mig.
-Personnummer tack! Ok, Maria....*släpig röst* du har alltsåå vuunniiittt*stockholmska* Tiiiooo tuuseeen! VA? När då? 28e augustiiiii. Och du vann 150,- till förra veckan...
(jag har alltså haft så mycket pengar i 3 veckor och inget vetat)
Men herregud ,sa jag, kan du skicka en volvo nästa gång? Då fnissade hon faktiskt till och sa att hon skulle försöka!

Hemligheten med att ha kvar pengar är alltså att inte veta om att man har dom!
Vilket jävla flax!!

Inga kommentarer: