tisdag 30 september 2008

matte...

Jag hade bra betyg i matematik! Riktigt bra.
Nu undrar jag hur det kan komma sig..

Jag och M har börjat en utmaning.
Efter att ha läst en artikel av Paolo Roberto, om att en kvarts träning om dagen
räcker för att ha toppkondis, magrutor, axlar som Kristin Kaspersen, ja helt enkelt se ut som en topp-pingla,(...eller topp-pingle då i M´s fall?)så består nu våra kvällar av en kvart var på trampmaskinen..och lite situps.
Om jag med mina matematiska kunskaper tänker till här så förstår jag ju att det är en ekvation som inte kommer att gå ihop. Men jag trampar på. En kändis har ju sagt att det funkar, och det HAR ju stått i tidningen tom!! Då måste det ju vara sant?
Om man inte gör sin kvart så får man inte gå och lägga sig!

Men den totala misstron för mitt höga betyg kom ikväll..
Mamma och T kom på besök. Vi åt glass. Dajmstrut. Den är stor. Massor av kalorier.
Då räknade jag ut att om jag trampar tio minuter extra så har jag förbränt den.
Åt glassen med gott samvete.
Att jag överhuvudtaget FICK ett betyg i matte...

Inga kommentarer: