måndag 27 oktober 2008

fågelbord..

Styrde min shoppingvagn mellan hyllorna på coop igår.
Slogs av eftertanke när jag passerade den enorma buffén av
fågelmat.
Folk plockade på sig hinkvis med mat till dom små frusna stackarna.
En hink med talgbollar kostade 149,-
En man sa att det gick åt en hink i månaden, plus frön då, sa han och skrockade stolt.
Jag bet ihop min önskan att fråga honom hur mycket han la på mat till världens svältande barn varje månad.

Inte så att jag missunnar otäcka fåglar sin mat, men känns det inte som att kasta pärlor för svin?
I helgen avled ju 27 sidensvansar i härnösand efter en fyllestyrning rakt in i skola.
Dom hade ätit jästa bär!
Eller tillhörde dom någon sekt?
Då törs jag lova att sektledaren vek av precis innan väggen och idag sitter
och smaskar på "mannen på coops" goda fågelbord!

Inga kommentarer: