måndag 8 mars 2010

mitt lilla hjärta..

I morse kom det. Det jag hoppades aldrig skulle komma.
Vi satt vid frukostbordet.
Jag, mannen och hon som blir 6 på
onsdag.
Igår kväll kom hon hem från pappan.
Nu satt hon där och drog en suck. Mellan
ett par tuggor sa hon -Jag tycker det här är jobbigt!
Vad då, sa jag. Först är jag hos dig , sen åker jag till pappa
sen till dig igen och sen måste jag tillbaka till pappa.
Det sved till i mig.
Jag vet ju att jag begär av henne det jag inte skulle orka själv!
Det gjorde ont i mitt lilla hjärta... och hon ska fylla 6 år
på onsdag!

1 kommentar:

Comvidare sa...

Aj, den svider. Men tåren som fastnar i min ögonvrå kommer av glädje. Din snartsexåring litar så mycket på din kärlek till henne att hon kan säga sånt som hugger mest i mammahjärtat. Krama om, älska ännu mer och förstå, det är allt man kan göra. Och det räcker!!