tisdag 7 april 2009

date med sotaren..

Efter 2 VAB dagar kändes det nästan spännande
att sotaren skulle komma.
Samtal på vuxen nivå. WOW!
Sotaren kom. Oj... han var inte gammal.
Har han verkligen körkort?
Jag frågade om han ville ha kaffe när
han var klar och det tackade han ja till.
Tycker inte jag brukar ha svårt att umgås,
men här var det inte lätt.
Jag tycker tom kaffet rann trögt.
När vi hade klarat av väder, ålder,
inga barn, inte det inte, nähä, jaha du
går som lärling, höjdskräck, hur man får ren händerna
efter en arbetsdag, blev det krystat tyst.
Kan låta som vi hade mycket att prata om men icke.
Mesta orden var mina och han svarade mumlande och
nervöst något tillbaka.
Tex när jag frågade om han hade egna barn, så svarade han
-Nej, jag ligger lågt på den fronten.
Hur gör man då? Har inte sex, eller bara skyddat?
För antingen så har man väl barn , eller inte?
Jag kan ha fel....
Inte ens flickornas försök till balett eller tecknings-
visande fick rummet att ens kännas ljummet.
Nix, iskallt!
När flickorna undrade om han hade popcornfrisyr under
kepsen såg han ut som ett ufo.
När jag förklarade att det var Mojjes nya cd som hette så,
så såg han ut som 2....ufon alltså.

Efter förklaringar om Let´s dance och latjo lajban så tror jag
poletten trillade ner. Men någon sån frisyr hade han inte.
Men jag är nästan säker på att han log lite då.


Bara att inse, jag har INGET gemensamt med en
22-årig sotarlärling!

2 kommentarer:

L sa...

=D

Comvidare sa...

Kul läsning! Men ryser vid tanken av det iskalla läget vid ditt köksbord och hur du drar och drar.

Lirkar och lockar.

Lurar och roar.

Platt fall!

(rysningarna beror på häg igenkänningsfaktor)