tisdag 21 april 2009

har jag ett dolt handikapp..

Med risk för tjatighet återkommer jag nu till ämnet
motion.
Som ni vet så försöker jag skaffa mig en kondition,
så pass bra att jag tar mig levande genom cykelvasan
i Augusti. Som bonus hade jag då tänkt mig några kilo i
viktminskning. Att ha i åtanke kan vara att jag ALDRIG tränat
något i hela mitt liv. Joggade för första gången förra veckan.
Och jag är ju ändå snart 4... jag menar drygt 30.
I julklapp fick jag mig önskad stegräknare. Den bär jag nu varje dag.

Jag har då hört och läst(trodde jag) att man skulle gå 10 000
steg för att ligga i bra fas med vikt och rörlighet.
Igår jobbade jag hela dan, var sen hemma med 2 små barn, bäddade,
lagade mat, plockade, tvättade. När sessorna somnat så gick
jag ut och gick i över en timme.
9000 steg! Rätt nöjd, och insåg ju att jag förmodligen skulle vara
mager när jag vaknade.
När jag duschat och landade i soffan så var kl nästan elva, så det
blev ju att plussa på några steg till och gå till sängen för sömn.
Nu blev det ett litet bakslag där! I min alldeles nya fina tidning
stod det så fint.
Skaffa stegräknare och håll vikten!
HA! Redan gjort tänkte jag...
Sen kom dråpslaget.
10 000 steg/dag för att inte gå upp i vikt
12 000 steg för hälsan.
16 000 steg för viktminskning!!
16 000! Inte NIOTUSENYNKAJÄVLASTEG!

Är jag lam eller? Lite lytt..? Något dolt handikapp jag
inte vet om?
Näe... jag ska väl säga upp mig nu, för jobba hinner jag inte med,
skaffa bärbar dator, och en
korvlåda på magen.
16 000 ... hur ska det gå till.....?

TIPS?

2 kommentarer:

e sa...

jag tror att det är fel på stegräknaren :)

Vardagslyx... sa...

Tack! Du är mitt ljus i mörkret...