torsdag 3 september 2009

fan så förbannad..

Sitter här efter kvällens blogg genomläsning och
irriterar mig galen!

Jag kan läsa om dessa underbara människor.
En del känner jag. Andra inte.
Dom är goda, fina och sprider så mycket gott
omkring sig. Ändå tvivlar dom.

Världen är så full av självgoda, nedtryckande
människor.
Som myser av att få andra att tvivla.
Det ger dom ork att klappa sig själv på huvudet
och tycka att dom är otroligt bra.
Bättre än andra.
Vissa av dom sitter i sina växthus och kastar
elefanter omkring sig så glaset yr.
Men det uppfattar dom inte.
Dom har fullt upp med att putsa på radhus fernissan
och blanka upp föräldraglorian.

Nästa gång kanske dom skulle ta och putsa upp
spegeln lite extra och ta sig en nogrann titt!

2 kommentarer:

Comvidare sa...

Bra sagt. Eller jag menar, bra skällt! Jag kanske hittar styrkan att skälla i morgon, men nu är jag bara trött och krossad. Krossad av tyngden från en elefant.

Kotte sa...

Argt!
Ibland är det bra att ryta till lite.
De kanske inte ser spegeln för alla elefanter som klampar omkring.