söndag 9 januari 2011

alla rödstrumpor, håll för öronen!

Nog kan jag förstå, och till viss del vara tacksam,
att det inte sitter fler kvinnor på chefs och beslutsfattande
positioner!

Dagar som dessa skulle jag kunna starta världskrig.
Jag känner ord som hämnd, slakt, onödigt våld
dansa på min tunga.
Jag har känslan av lycka när ordet förnedring dyker upp.
Jag söker fel.
Min hud bränner av beröring. Barnens kramar skaver lite.
Jag söker efter knappar att trycka på.
Tänk om jag vore ansvarig för kärnvapen.
Eller kunde skriva om lagar.
Hormornera skulle säga sitt.
Pedofiler skulle hänga naken i hörnen, alla som ville fick spotta.
Självmordsbombare skulle inte ha en chans. Jag skulle ha ihjäl
dom långt innnan dom ens kommit på idén.
Nä tack och lov har jag idag endast kunnat basa över
fjärrkontrollen och kastrullerna i köket!

Det finns ett ord för detta. Ägglossning.

3 kommentarer:

Anna D sa...

Haha det går att kontrollera att inte komma dithän men så länge du är där du är törs jag mig inte på att prata om det ;)

Ida sa...

Ett ärligt inlägg där jag känner igen mig. Tuffa dagar!

40krisen sa...

ah - ljuva sanning från mittilivet! gillar!