måndag 3 januari 2011

att veta sitt värde..

I denna ledighetens tid tar jag mig tid att läsa.
En blogg jag läser gör mig både ledsen, vaken,
engagerad och illa till mods.
Jag kommer på mig själv att bifalla högt, nicka
medans jag läser och svälja dubbelt av illamående.
Och det är väl meningen.
Jag infriar med det mitt nyårslöfte jag gav för
flera år sedan.
Att gilla människor som inte gillar mig.
Det känns bra. Men svider ändå lite. Någonstans.

Jag läste om valen man gör. Att stå för dom och
sig.
Jag kände att jag tänkt det samma.
Och att våga kliva utanför det bekväma och självklara.
Jag gjorde det en gång för 3 år sen och det
hissar ff i magen när jag tänker på det.

2 kommentarer:

40krisen sa...

Men tänk om... tänk om de människorna du inte tror gillar dig faktiskt gör det.... Fast kanske inte har sagt det bara...

Vardagslyx... sa...

Tänk om...