tisdag 11 januari 2011

tunnis på tunn is..

En vän berättade igår för mig om en händelse.
Mannen hennes hade kommit hem.
Med alldeles för mycket alkohol innanför
västen.
När hon med tydliga steg gick framför honom
sa han, för att krama henne lite utan att ta i henne,
kan man tro.
-Vad tunn du har blivit!
Vilket hon inte alls blivit enligt henne själv.

Nåja. Jag berättade detta för min gubbe som
också känner paret och vi skrattade gott.

Då kliver min 6 åring in i samtalet och frågar,
-Vad är tunn?
För att inte dra på så stora viktväxlar så försökte
jag skojja till det lite och svarade.
-Det är när man är så smal att man nästan inte syns!
Då sken hon upp och klämde i med
-Men då behöver du inte oroa dig mamma, du
syns jätteväl!!

AJ!

4 kommentarer:

Ida sa...

Underbara barn!

Åsa sa...

Ha, ha, ha..... ;)

Anonym sa...

Hjälp vad kul egentligen, även om jag kan tänka mig att det känns lite så kan man ju tänka på att hon ju är jätteglad över att hon kan se sin fantastiska mamma!

Lena sa...

Från barn får man höra sanningen och den värmer så skönt.