lördag 2 januari 2010

nyårslöften..

12-slaget firades på knaust hotell i sundsvall.
Efter en dag med spa, massage, bubbel och god mat.
Vi var fint klädda och hade strött stjärnor i ögonen.
Natten var skön under fluffiga hotelltäcken, och räckte
så länge att vi vaknade av oss själva.

Vid frukosten kom vi på att inga nyårslöften hade avgivits.
Och trots att alla 4 gnuggade hjärnor med varann så
ville inga riktigt bra infinna sig.
Jag har tusen jag skulle vilja både ge, och hålla.
Vikt! Bort, massor.
Motion! Till, massor.
Tålamod! Mer, mer.
Lyssna! Mer, bättre.
Prata! Mindre.
Bli en närvarande vän.
En dotter, att vara stolt över.
En syster, som finns där.
En mamma, utöver det vanliga.
Att ta hand om min själ.
Lyssna efter gränser.
Att vara den större människan.
Att ge min älskade det han ger mig.

Men jag börjar försiktigt med att
I år ska jag dricka 2 liter vatten om dagen!

5 kommentarer:

Comvidare sa...

Med det nyårslöftet så kommer lite annat på köpet. Mer motion till exempel. Till toaletten! Och tålamod...för det gäller att kunna vänta på sin tur. Till toaletten! Prata mindre blir en självklarhet. Du måste ju koncentrera dig på nästa steg hela tiden. Till toaletten! Osv. Osv.

Så grattis till ett bra nyårslöfte!

Vardagslyx... sa...

jag visste väl att et var ett smart drag...

Anonym sa...

Precis så började jag min förra viktresa, jag gick ner 37 kilo genom att starta det nya med att dricka två liter vatten om dagen och sluta med smör på mackor. Lycka till!

Anonym sa...

Vatten, ja! Jag visste att jag hade glömt nåt...
Annars kan jag skriva under på dina nyårslöften jag också.

Vardagslyx... sa...

Åh Marie! 34 kg. Imponerande! Vi får väl se hur långt jag kommer.