tisdag 8 januari 2008

Funderat klart...

Har funderat på en grej sen i söndags.. Som sagts tidigare så skottades det en del den dagen. Asjobbigt... eftersom det fortsatte att snöa undertiden. men vi koncentrerade oss på den ökade konditionen, hjärtats träning och förhoppningsvis några brända kalorier. Men till sak nu..

En människa ur flickornas pappas familj ringde. Han satt nämligen i en bil på väg till en ny arbetsplats, 42 mil bort... i en varm, torr snöfri bil.... Hon frågade om jag hört något om hur hans resa gick. -Jodå, sa jag. Allt går bra, slutat snöa efter Söderhamn. -Åh, sa hon -Jag har bett till gud att det ska sluta snöa!

Det är nu ni ska komma ihåg att jag står, dyblöt, svettig, med två små töser, helt slut med spaden i handen, mobilen en bit från örat för att den inte ska få fuktskador... svarar väluppfostrat - Ja men vad bra!

Varför kunde hon inte slänga in mig och min bostad i den bönen?????!!!!!

Finns det begränsningar i hur mycket man kan be om??

Hade det fortsatt att snöa efter Söderhamn om det slutat hos mig!

Är det större chans att Gud hör, och svarar, om man ber om mindre?

Vart går gränsen?

Nu när jag tänker lite till så märker jag att jag inte funderat klart...

Inga kommentarer: