måndag 7 januari 2008

Tacksamhet...

... måndag..åter blåveckor. Härligt! Gillar rutiner, fasta tider..och mitt jobb! Vilket lyx, har jag insett. Lider med dom som har ångest varje söndag inför en ny arbetsvecka.

Vi struntar i att prata hockey idag... är mentalt sjukskriven och håller andan för varje kund som kommer in.

Det är grymt jobbigt att skotta snö. men jag ser det som ett tungt träningspass så går det lättare. Jag blir som en Charlott Kalla som kämpar mig fram med spaden .. nöjd med mig själv när gårdsplanen är snöfri och har raka snygga kanter..

Hur orkar människor se allt så svart?
Gå och kring och lida, sucka, klaga gnälla...
Har man då glömt allt det fina? Hur mycket man har att vara tacksam för...

Tror världen skulle se annorlunda ut om fler kände tacksamhet...

1 kommentar:

Comvidare sa...

Och nu har kanterna lösts upp igen. Runnit ut. Blivit som en kletig smet. Men det kanske är vackert det också. Allt behöver inte vara perfekt. Inte ens vintern.