onsdag 14 januari 2009

70..

I morse på väg till jobbet så uppmärksammade jag en skylt jag
ALDRIG sett en skymt av tidigare.

Det stod 70 på den.
Den var dessutom utan kompis på motsatt sida så det hade alltså
varit den hastigheten ett tag. REALY? Kört där dagligen i åratal.
INGEN SKYLT! Jag är rätt säker på det...
Den satt dessutom på en vägsträcka där jag definivt inte kör 70.
Knappt 90.
Om polisen hade stått där med sin otäcka apparat som mäter exakt
hur fort man kör så hade inte blivit skoj.
Det hade liksom inte räckt med ett enkelt ; -Det där gick fort, här är dina böter.
Eller ; Oj så fort det gick, vi får nog dra in ditt körkort.
Nej då, Det hade blivit sirener, hysteriska poliser, skräckslagna barn och
en chockad jag.
Poliserna skulle inte nöja sig med att dra in lappen, utan klippa den
med häcksax, göra bokbål och förinta den, för att slutligen pi**a på den för att vara
säker på att den inte skulle återuppstå.
På min fråga om jag skulle kunna få tillbaka det senare i livet skulle dom skratta
så mycket att jag skulle bli skadeståndsskyldig för våld mot tjänste man.

Hur kan jag ha missat detta?
Ska konsultera min väninna som passerar där åtminstone varannan vecka.
Är rätt säker på att hon kommer säga. -Jaså DEN skylten. Den satt dom upp
bara härom dagen, i smyg. Jag höll också på att missa den. Kan hända den bästa.

Japp, så säger hon nog...

4 kommentarer:

Comvidare sa...

Jag funderar mer på vilka bokstäver som fattas i ordet pi**a. Är det pissa? Eller pippa?

Vardagslyx... sa...

Usch... inte får dom pippa mitt körkort...

Comvidare sa...

Så tokigt det kan bli. Du menar förståss att de vill pimpa ditt körkort. Göra dig till en gangster!

Vardagslyx... sa...

Jag visste att du skulle förstå!