onsdag 28 januari 2009

framtiden..

Idag mötte, min snart 5 åriga dotter, mig i dörren på dagis
med stjärnor i ögonen och och ett leende som fick mitt
hjärta att hoppa över ett slag.
-Mamma, jag är kär i en pojke!, viskade hon i mitt öra
efter hon kastat sig i min famn.
Hon viskade hans namn och visade med huvudet vart han befann sig.
-Vad härligt, sa jag.

Jag fick en glimt av framtiden...

Hemma vid middagsbordet hoppade hjärtat inte bara
över ett slag, utan stannade nästan.
-Titta mamma, vad tjock jag har blivit!, sa hon och drog upp
tröjan och nöp sig i det tunna skinnet.
-Du är precis lagom, försökte jag svara i neutral ton.

Det var som att tittta in i framtiden med kikare...

3 kommentarer:

Comvidare sa...

Fem år och nästan vuxen!

(underbart formulerad text för övrigt)

Vardagslyx... sa...

Åh, tack!
Ja nästan vuxen, skrämmande...

Anonym sa...

Hoppas att killen på dagis är bra då och säger att hon är fin :)