söndag 18 januari 2009

sluta med..

Januari är tydligen månaden då man slutar med det mesta.

Jag har två systrar. Den ena ska sluta med nikotin och den
andra med... det mesta tror jag. Alkohol, kolhydrater och
socker. Ja ,vilken effekt hon är ute efter kan ni säkert lista ut.
Den först nämnda, hon med snuset, hennes mål är inte lika
tydligt för mig.
Men för varje gång vi ses så ökar tron på att det har något
med terrorism att göra.
Hon är INTE rolig. Hon är hemsk. Ett monster. Som en dåligt
placerad böld. Och eftersom hon är fantastisk annars så tog jag,
inte ont anande, med henne på IKEA en ledig söndag.
Lär inte hända igen kan jag säga.
Om jag inte vore en sån höns mamma till henne så skulle
jag skicka henne till Gaza. Hon skulle utrota allt elände på ett kick.
Inte ens nikotintugummin trivs i hennes sällskap utan dom vräker
ur sig så mycket smak tills hon hulkar och spottar ut.
Jag tyckte faktiskt att jag hörde en lättnadens suck från den tuggade klumpen,
sist jag hörde henne svära
och spotta ut samtidigt, innan den landade på marken.

Hon som slutar med allt det andra bor 80 mil bort så jag känner
mig ganska säker på att jag klarar mig undan de flesta attacker av
hennes abstinens och längtan.

Träffade lillebror idag. Han har visst bara slutat klippa sig!

4 kommentarer:

Comvidare sa...

Haha! Man undrar onekligen vad vardagslyx själv ska sluta med. Och kanske främst så undrar man hur det i så fall skulle drabba omgivningen.

E sa...

fniss...ikea kan ju reta upp vem som helst en söndag i och för sig.

Vardagslyx... sa...

Skulle jag sluta med samma som dom så skulle jag äta upp Usama bin Laden till frukost!
Klipptid är redan beställt, så kom gärna med förslag!

Anonym sa...

haha....rolig tjej:) kul att jag nyss ringde å va så trevlig i mobilen...:) även träning gör mej på dåligt humör tydligen. Puss till dej världens bästa syster!