måndag 16 februari 2009

3 minuter..

När jag väl fått nåt på hjärnan så har jag lite svårt
att släppa det.
Jodå, det är sant. Faktiskt.

Nu har jag bokat tåg till huvudstaden för mig, mannen
och töserna.
I maj bär det av. X2000, snabbt, billigt som tusan
och ett stort äventyr för brudarna.
Det som nu inte vill lämna min hjärna är att
det fanns ju naturligtvis flera avgångar, men 2
som var med X2000, inga byten, till och från samma ställe.
Det skiljer 3 minuter på restiden!. Varför????
Ligger lokförarens lagstadgade kisspaus på den ena rutten?
Vet dom att just den tiden brukar vi bli sena?
Ska nåt fyllas på, tankas, tömmas, handlas?
Finns det nåt intressant att titta på som gör att dom vill
köra långsammare?
Men det känns som en tid på 3,19 eller 3,22 inte är så
mycket att bråka om.
Varför inte skriva 3,20 på båda, och "give and take a few minutes"
Det stör mig. Och jag måste ha för mycket fritid som
orkar bry mig!
Om någon vet!? Please inlighten me!!

Inga kommentarer: