måndag 23 februari 2009

kvinnan..

I mitt jobb träffar jag så mycket spännande folk.
Eftersom jag jobbar med badrum så blir ju ofta vårt
samarbete rätt intimt.
Jag har dock lite svårt att förstå varför folk tror att
jag vill veta allt dom gör i sitt badrum. Och HUR?
Dom vill tex gärna visa HUR dom använder sin bidé.
Med yviga rörelser.
Eller förklara att toastolen gått sönder för att han
fick salmonella sist han var utomlands.??Vi går inte in mer på det.
Dom allra värsta kommer in med sitt trasiga toalock,
lägger upp det på disken och säger med ett leende
att dom vill ha ett nytt -Det här har vi minsann haft i 18 år!
Och inte tvättat det på 17 ,vill jag ofta tillägga när jag ser
den beläggning i gult och brunt som finns snyggt motivlackerat
över hela locket. I värsta fall finns det ytterligare färger, men
låt oss inte gå in på det.
Jag har haft kunder som undrat om vi har toasitsar med större hål
för deras penis får inte plats.
Har också haft någon som klagat på djupet i stolen för deras, tydligen,
dragg har landat mot botten.
Nu har jag upptäckt en ny spännande grupp av kunder.
Kvinnan. Den stiliga, den medvetne.
Hon som köper mattor för 4000,- kvm.
Hon som inte kan tänka sig en annan bil än merca.
Hon som inte låter barnen använda samma handdukar som henne
för att dom kan tappa dom på golvet.
Hon som sparade sina finaste handdukar tills hon och mannen
skulle bo ensamma sen barnen flugit ut, men mannen hann dö.
Hon som inte vill duscha uppifrån. Vilket fler håll finns det?

Män må vara vulgära. Men kvinnan är komplicerad.

Jag har underbara kunder. Dom ger mig sånt förtroende i deras
privataste. Dom gör mina dagar. Men ibland funderar jag...

5 kommentarer:

E sa...

Ha ha ha ...roligt skrivet! Svårt att känna för att ta lunch vissa dar kan jag tänka. Inte riktigt aptitretande historier direkt.

..me.. sa...

Gudars vad jag blir avundsjuk på ditt jobb - själv sitter man i en glas bur..och folk säger oftast..."jahaaaaaaaaa du sitter bara i växeln" ...suck...

Pseudonaja sa...

Finns det någon under 70 år som köper en bidé nu för tiden?

Vardagslyx... sa...

E: Tack snälla!

Mrs: Jag har verkligen världens bästa jobb!

Pseudo: Man skulle kunna tro att du har rätt, men det har du tyvärr inte.
Det är en uppåtgående trend. Så mycket yviga, förklarande rörelser jag kommer att få se framöver! HUGA!

Comvidare sa...

ooo, nu minns jag vad jag inte kunde komma på när jag satt mitt emot den där mannen på den där festen! Jag visste att de hade något med en viss kroppsdel att göra...