torsdag 19 februari 2009

Någonting..

I massor av minusgrader stod vi där.
På var sin sida, men ändå samma.
Bokstäverna var höga som skyskrapor,
och orden formulerade meningar jag aldrig tidigare sagt.
Hela min kropp sa nej så högt att det hördes på månen.
Jag drog en gräns så hårt att det blev ett dike.
Inga broar byggdes. Inga tecken på försoning.
Min gräns är nådd. Jag tar strid.
Min insida gråter floder, mitt skal är av sten.

Aldrig mer ska jag böja på ryggen för dig.
Aldrig mer kratta marken på ojämnheter.
Aldrig mer för din skull. Någonting.

7 kommentarer:

Anonym sa...

*skriver under*

Anonym sa...

Nu sitter jag här vid din dator, pyrena sover, ljusen e tända, godiset uppätet å me en katt i knät. Mysiga varma hem:)

Vardagslyx... sa...

Lillasyster: Du är mer än makalös!
Älskarinnan: Jag tolkar din kommentar som.... ja jag tolkar den helt enkelt!

E sa...

så mycket smärta, men oj va bra skrivet! Mycket bra!
Kram

Vardagslyx... sa...

E: Tack så mycket!!

Comvidare sa...

Frågar du mig så tycker jag att det är på tiden. Du har böjt dig så långt att ditt bakhuvud slår i backen.

Nog är nog!

Vardagslyx... sa...

Comvidare: Du har SÅ rätt....som vanligt!