tisdag 24 februari 2009

butttoface..

Idag var det dags för tandläkaren igen.
Hålet skulle till att lagas.
Nervös som fan, men stabil nog att åka dit.
Min tandläkare är kung. Verkligen.
Eftersom jag trodde jag upplevt allt inom
detta område så känns eftermiddagen overklig på nåt vis.
Som om jag varit med i ett avsnitt av Mr Bean.
Eller att Lennart Swahn skulle hoppa fram och säga
SUPRICE! i vilket ögonblick som helst.

Tandläkaren hade en ny sköterska.
Hans gamla är hans fru, söt som en sockerkaka.
Denna var.... ny.
När tandläkaren var färdig så skulle sköterskan
låta allt stelna och torka.
Sen skulle hon slipa. Slipningen gick..... sådär.
Men det mest spännande var att hon slog mig i huvudet.
Med verktyg. Faktiskt hårt. 3 ggr!!
Oj då! Hoppsan! Förlåt!
Men det var minsann inte värst.
Min stol som jag ligger står lite diagonalt i rummet.
Tandis stol och bord snett åt ena hållet så han
kommer in på sin plats rakt från dörren.
(nu skulle jag vilja kunna rita lite)
Sköterskans plats står då snett åt andra hållet så
hon måste gå runt för att komma dit.
Alltså då inte pressa sig genom mellan huvudändan
på min stol och sitt bord.
Vilket hon naturligtvis gjorde. Och halkade.
Hon satt sig i mitt ansikte. Japp. Ni läste rätt.
Hon satt sig i mitt ansikte.

I´ll rest my case..

5 kommentarer:

Pseudonaja sa...

Du vet vilken sång av Monty Python som jag tänker på, va?

Vardagslyx... sa...

No,,tell me!

Comvidare sa...

Haha, det vilar en evig förbannelse över dina tandläkarbesök. Jag ser redan fram emot ditt nästa besök.

Anonym sa...

missförstå mig rätt nu, jag vet att du lider av tandläkarbesöken, men detta gav mig ett gott, verkligen välbehövligt skratt innan jag slår igen mina gröna.... Tack :) kram

Vardagslyx... sa...

Glad att jag kan roa er i min misär!!
Tack för länken!