lördag 21 februari 2009

lurad..

Jag är grundlurad.
Min älskade styvpappa skulle idag byta
glasögonbågar.
Jag minns sist.
Jag sprang från mitt jobb till
optikern för att dela med mig av min goda
smak och hjälp. Han hävdar fortfarande att
jag rev av honom ,hans valda bågar, så snabbt
att näsan nästan följde med, och fick nya dittryckt
i samma hastighet så han trodde skalmarna skulle
skulle spetsa hans ljusblå ögonhålor.
Dom dittryckta har han nu burit med stolthet i
många år.

Nu var det alltså dags igen. 12,30 idag skulle hans
syn kontrolleras. 13,00 skulle jag och lillasyster ila dit
och kontrollera att allt gick rätt till. Det kallas hjälpa till...
12,30 ringer modern och talar om att det är klart!
Jag hör styvisen stå bredvid och vissla.
Jag är grund lurad!

Får föräldrar verkligen ljuga så för sina barn??

3 kommentarer:

christel sa...

Det kallas nog för självbevarele eller ;O)

Anonym sa...

*s* Hoppas att det gick bra ändå.

Vardagslyx... sa...

Christel: Varmt välkommen hit! Ska genast utforska din kottskog!Och du har nog rätt...
Älskarinnan: Kan ALDRIG tänka mig att det gick lika bra utan vår hjälp!! ; )