tisdag 3 februari 2009

nu igen..

Så var det dags igen.
Man skulle kunna tro att man lär sig med tiden.
Men nej. Inte jag iallafall.
Ikväll kommer min lillasyster hit. Ja hon med snusen.
Det trevliga sättet under nikotinavvänjning.
Hon som på något sätt alltid är mitt allt.
(M och barnen ej räknat)

Hon har 2 katter.
Cecar och Maximus. Coola fina katter.
Nu bor hon så hon inte kan ha dom kvar.
På frågan om jag kunde tänka mig... var svaret stenhårt
NEJ denna gång. Jag är obeveklig i frågan.
Vill inte ha katt helt enkelt.
Hon har lidit och gråtit för dessa livs skull.
Men jag har varit stark och konsekvent sagt nej.
Vill inte ha katt. Helt enkelt.

Nåväl. Ikväll kommer hon ut med dom. Dom ska visst
bo här ändå. Vet knappt hur det gick till.
Tror tom att idén var min till slut.

Sist gick det så här!

Observera datumen. Är det någon hormnell cykel? Finns det hjälp att få?

2 kommentarer:

Anonym sa...

På något sätt så slikner katter in, de är väl helt enkelt för söta.
Jag gav bort mina 3 katter pga allergi, för att ett år senare skaffa en ny för att dåvarande mannen saknade dem... insåg att allergin INTE hade försvunnit, suck

Men nu kan jag inte gå i kattfällan, min kille är allergisk och vägrar alla håriga djur.

Undersöker dock möjligheten att få han en boaorm, verkar inte vara så populärt.

Vardagslyx... sa...

åh!
Jag har haft 4 underbar boaormar!
Min Lisen hon var unik och alldeles fantastiskt charmig. Hon hade golvat din kille på nolltid!