onsdag 11 februari 2009

min bäbis..

Ja men gör det bara!
Tänk inte på mig.
Ta min bäbis ifrån mig ni!

T har en lös tand! Hon har ju inte ens fyllt fem!

Jag känner doften av gympasalsdicon.
Hör ljudet av dörren som stängs framför mig när
hon stänger in sig på sitt rum.
Känner smaken av tonårstrots.
Jag ser en framtid som kommer för fort.
Men hon är lycklig. Konstaterade kallt att Viggo
nog skulle älska henne nu när hon åxå hade en lös tand.
Viggo är hennes kärlek. Den må bara vara 5 år,
men för henne är den stor. Dom hade lika t-shirt idag.
Håller på samma hockeylag.
Han har gjort slut, men säger att han vill hälsa på.
Så hon är lycklig.

Min bäbis. Inte längre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ta inte ut det i förskott.

Allt det där kommer, men lev med henne här i nuet, det är trots allt många år kvar.

Kärleken är stor i 5-årsåldern.
Min käresta hette Olle och honom fick jag en puss av på en picknicfilt utanför deras ladugård.
Har minnet kvar än idag, trots att det var över 20 år sedan :)

Anonym sa...

Hej Vardagslyx, om d nu e ditt riktiga namn:) En fågel viska i mitt öra att du e sjuk igen...Tänkte bara påminna dej om att vi har ett sjukhus här i stan...Kram från mej!