tisdag 25 november 2008

adventsgran..


1a advent. Nu på söndag alltså.


När man som vi har konstilationer med olika hem och familjer så

får man ta i 2 veckors faser.

Söndagen för 2 veckor sedan hämtades granen från skogen. (Min egen , så ingen behöver bli upprörd) Denna vecka så skulle granen pyntas med ljus. ( eftersom barnen är med andra mammor och pappor på 1a advent) Sen tidigare så har jag 2 slingor, en med stora och en med små. Nu bidrog M med en till med små. AH! Våran gran är snyggast i byn. Den glittrar som ett stjärnfall. Har sett hur grannarna blänger på oss missunsamt. En kommenterade tom hur fin vår gran blev, nästan själv lyyyysande! Men jag såg nog avundet i hans ögon. Vad hjälper det att man har traktens mest ompysslade granar om man bara har EN belysning med 16 ljus! Inte mycket..

Hörde dock ett rykte om att Tomten kanske skulle förbarma sig över karln och slänga åt han några fler lampor i julklapp..


Det enda som är synd nu är att det varit storm i flera dagar, vilket gör att min.. förlåt VÅR gran mer ser ut som en luggsliten lysmask!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, jodå, nå kommer tomten att förbarma sig över honom, det kan jag lova ;)