fredag 7 november 2008

hulken O...

Gårdagens hämtning på dagis kan ej beskrivas.

Alla stod tysta i rader ute på gården och samtliga pekade innåt..
Där inne var hon .. O.. men du kanske inte vill se..

Jag hann tänka att hon hade utslagna tänder, blodig panna, egendesignad
hårklippning..
Kompisen W hade målat henne med tjock målarfärg från topp till tå.
En kraftigt lysande grönturkos färg lyste, tom ur hennes ögonhålor.

Jag var och är i chock.
O förklarade dock att det inte kändes så bra här, sa hon och pekade på magen. Underläppen darrade.
Så då tog jag och ut mina aggressioner på W i stället.

Förklarade minsann att om hon målade på mitt fantastiska barn en gång till så skulle hon ångra sig.
Det var faktiskt inte första gången. Och hon har bitit henne i ansiktet åxå!
Så ja.. det var väl min pedagogiska höjdpunkt denna vacka.

och AK... tusen tack för treon, tror faktiskt att du räddade mitt liv.
Nästa gång skulle jag föredra citrussmak bara!

Inga kommentarer: