måndag 24 november 2008

hjärta..

Föräldramöte.

Det första på nya dagiset. Alltid kul att få ansikten på alla föräldrar.
En del känner man igen utan att dom talar om vilket barn dom tillhör.

Kul är det också att känna igen sig i alla föräldrar. Hur är mitt barn?
Bråkar det mest? Är det duktigt? Duger det? Duger jag?

Glada nyheter var att avdelningen fått pengar. Både till kul lek inne.
Och kul lek ute. Nya pedagogiska projekt. Härliga fröknar. Gott med kaffe.

Jag känner en stor skillnad mot för förra dagiset. Det är mindre prestige här.
Känns som om fröknar och förskola finns till för mig och mina barn.
Inte tvärt om.
Jag känner mig väldigt nöjd med beslutet, om dagisbyte, som var svårt att ta.

På festen hos min kompis J, förra lördagen, så hade hennes dotter E fått ett hjärta
av sina kompisar när hon fyllde år. Ett stort rött hjärta i papp som var fyllt med små kompismeningar. Alla hade fått sagt något fint till E som skrevs upp och klistrades in.
Detta har ju då inneburit att ALLA har måsta tänkt till om det fina med att ha just en kompis E på sin förskola. Det var så fint att jag fick torka en tår.
Lade fram förslaget och det mottogs som en en kanonidé.

Jag tror tom alla förstod hur HIMLA fint jag tyckte det var, eftersom dom undrade försynt om jag ville ha ett eget...

3 kommentarer:

..me.. sa...

Det hjärtat var det bästa en förskola har kommit på någonsin -jag berömde vår personal över den fantastiska idén! Mycket bättre än en present faktiskt, som inte kostar något förrutom lite pyssel från barnen och personal. Jag och junior tittar på det varje dag och myser!! ( Ja övriga familjen kan inte undgå det heller då det sitter över hela kylskåpet)

Comvidare sa...

Ok, hemma hos mig förgyller det mitt kylskåp. Jag kanske borde dubblera hjärtat så att även pappan och bonusmamman kan få titta på det? Har jag ett så stort hjärta själv månntro?

mrs_ny@blogg, undrar om inte din son gav min dotter beröm för att hon var så snabb? Ska läsa en gång till ikväll.

Anonym sa...

I dotterns klass gjorde de ngt liknande bara för något år sen, i sexan. Alla behöver hjärtan oavsett ålder. Ngt för alla arbetsplatser också!