lördag 15 november 2008

SKÅL!

Det vankas alkohol.
Inte ofta.

Dagen ska fyllas av jobb och städning av Ms tömda lägenhet.

Hem, byta om, svischa iväg till polaren J, hon bjuder på middag,
gulle dig, vin, goda drinkar, förhoppningsvis inte tequila, singstar,
när vindarna viskar mitt namn, diggiloo diggiley, klsajhfn laaaavvv
fromkksjdnj aaalwwaaayyss, kunde inte texten på den, det gör ingenting,
mer vin, nu dansar jag nog också, oj, Js vas, duett, smäktande, är det ett
tuggummi jag har under foten, STÄNG DÖRREN, jag kissar, röker hon?,
det drar från balkongen, fasen nu gick det en maska, gud vad god mat det var,
krogen?, men vi skulle ju inte, okey då, Svenssons kanske?, snubbla in, baren, tequila?,
verkligen? SKÅL! fasen, hånglar med M på toa, romantiska tryckare, cheektocheek,
SKÅL, inget fasen längre, SKÅL!, nu ska här rivas dansgolv, kolla syrran! WOW, KRAAM,
vart är D? skäms? tycker han inte jag dansar bra? SKÅL!, mer hångel, taxi hem,godnatt..

Nu ska jag läsa den här texten om och om igen...
och inte dricka tequila..

1 kommentar:

Comvidare sa...

Imponerande. Du hade facit redan från början! Precis så där blev det, men med den enda skillnaden att M dominerade som Pontare, inte du!

Förresten, hann ni med hånglet på toan?