torsdag 13 november 2008

expert..

Är det vanlig halvtum? Ja, det tror jag. 15mm va. Nej halvtum är bara 15, inte mm. Va? Den heter 15 men det är inte mm utan då är det 17,5 mm. Invändig eller utvändig?
Ja alltså ringarna sitter på insidan. På den jag har. Alltså inte på den nya då ska det vara tvärtom tror jag. Är det 15 nu då eller inte? Mm?
Då är det alltså en treåtting.. En vad då?
Med invändig gäng då?
Öh.. ja precis.
Det ser rätt ut. En sån där klämring då till röret? En kona kanske? Ja precis. Storlek? Den vanliga. Suck. 10,12,15.... Jaha.. Kan jag få titta. Den där är för stor det ser jag direkt! *stolt* Och den där för liten! *ännu stoltare* Finns det någon mittemellan? NEJ! * mycket mindre stolt*
Vi provar 10 då kanske. Mycket vanlig. Annars byta.
En lite bussning kanske, nippel, en muff eller två.
Gängtape, lin?
Nej nej!! Inte där du har en klämkoppling. Varför? För då klämmer den inte.

Kom igen grabbar, det är inte vetenskap med att byta en packning så sluta fråga efter en expert!

Fast det är ju kul som fasen att ge igen förstås...

1 kommentar:

..me.. sa...

påminnner lite om ett avsnitt ur 2½men, Call the guy... :)