söndag 1 mars 2009

arg som ett bi..

Det snygga tyget har legat där och glott på mig i
en vecka. Färgerna har viskat kom till mig.

Efter ett uttröttande besök på stadens badhus
med hela högen så lyckades rösten övertala
mig. Symaskinen åkte fram och bland
dataspelssupport, torkning av ändor och makaronkokning
så började gardinerna ta form.
Jag använde min alldeles för braiga mammas gamla som mall.
För dom är ju som alltid , min alldeles för braiga mammas saker,
helt perfekta!
Fasen vad snygga dom blev..... upptill!
Nertill? För korta!!! Hur fa"¤%¤%&&siken är det möjligt!
Jag hade ju mammas som mall!!!!
Sen tog undertråden slut. Med väldigt lite kvar. Som alltid.
Så nu står allt där, i en hög. Fina garadiner, upptill, hänger
i det ena fönstret.
Jag är arg som ett bi.

Jag skrev detta inlägg enbart för att varna dom som brukar besöka
mitt hem. Ni bör inte kommentera att gardinerna är för korta.
JAG VET DET!!

Inga kommentarer: