tisdag 17 mars 2009

stoppa pressarna..

Mysteriet är löst.
Varifrån kommer allt damm, frågade M
nyss.
Ja den som det visste, blev mitt svar.
Några få dagar sen det tokdammsugades i
minsta vrå och redan leker dom grå råttorna
tafatt under soffan.
Men så kom jag på det. Det är ju sockmonstret!
Ni vet vet...monstret som tar EN av två strumpor
så det knappt finns några matchande par kvar.
Hon tar dom och pulvriserar ut dom över golven
och gör damm av dom.
Så det är alltså inte mitt fel att det är dammigt,
inte heller att alla strumpor är udda!

HA!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Aha!
Bra att du du delar med dig av din insikt, här har jag gått och undrat länge.

..me.. sa...

:) så sant så sant!!!

christel sa...

Jag har letat läääänge men hittar inte de j*vla pressarna. Var är dom?
Går inte att stoppa dom jue ;O)

Anonym sa...

haha...ja det där känns ju igen men NU har vi äntligen svaret alltså..skönt hörru
Va kul att du hittade till mig så jag fick komma hit och läsa lite trevligheter
Ha en fin dag
kram
Emma