torsdag 5 mars 2009

inte bitter..

Här gäller det att vara först!

Om jag inte sagt det tidigare så vankas det
födelsedag i familjen. Äldsta sessan fyller 5
på tisdag. Det är ju naturligtvis därför som
gardiner ska sys och dyl.
För er som läst tidigare, har då kanske läst
att gardinerna blev för kort.
Baka och städa kvar. Ingen idé med något storstäd
nu redan utan vi kör bakning.
Som en ängel kom mamma till undsättning med
både världens godaste rulltårta och bondkakor.
Hopslängt på en kafferast typ.
Nu ikväll skulle jag minsann putsa på mammaglorian
och baka bullar. Mandelmassefyllning och rosa
prinsess pärlsocker! Mmm, visst kan jag få till det...
*klappar mig själv ivrigt på axeln*
Min vän J och flickornas kompis E kom inramlandes lagomt till middagen.
Mycket trevligt!
Klart dom skulle vara med och baka. Det rullades, och smörades,
penslades och strösslades.
Rackarns så fina.
Duktiga mamma J började hopstädningen. Präktig som få så höll hon
upp en burk bakpulver, och med ytterst fånig och tillgjord röst frågade hon
-Bakpulver?, ska det verkligen vaaaaara det i bullar???
Vilket det naturligvis inte ska. Jag hade tagit fel. Fyllningen bestod nu
inte av godsaker som tex vaniljsocker....utan bakpulver.
*försöker se hur cool ut som helst*
Duktiga J måååååste nu bara prova sig igenom ett tiotal bullar för att
se om hon känner skillnad på dom MED bakpulver och dom utan.
Efter hon proppat i sig 9½ så kläcker hon ur sig med en snörpig min
-Mmm, här är dom, ...INTE så gooooda!!! La en halv bulle på bordet.
Sen rapade hon.

Känns döbra att bli utklassad i bullbakning av en 3½, snart 5 och en
redan 5-åring! Deras bullar blev kung!
Men jag är inte bitter...........

1 kommentar:

Comvidare sa...

Jag skrattar högt! På pricken. Men en sak stämde inte. Jag rapade inte - jag fes!