måndag 23 mars 2009

suuuger..

Jag har läst om "språkkurs för femåringar" på en annan blogg.
Man skulle kunna tro att detta inlägg skulle heta detsamma.
Men det är nog mer en "språkkurs för mamma, AV en femåring"

Vi skulle åka tefat på våran gård. Jag plockade naivt fram den
gröna av de tre som fanns, i tron om att den skulle duga.
-Den SUUUGER , sa T.
Så heter det inte, sa jag. man kan säga att den är dålig, eller trasig kanske.
Ja, eller att den inte är bra eller så, fortsatt jag.
Ja men mamma, fortsatte hon, den suuuuger verkligen.

Jag försökte återigen förklara att det inte var ett fint språk
att använda. Hon himlade med ögonen och gav upp.

Jag puttar på sa jag, så ska ni se att det blir full fart på skaren!
1 dm kom dom, sen satt dom märkligt fast på snön.
-Jag sa ju att den suuuuger sa T!! Suger sig fast liksom.

-Jaha, du tänkte så......

3 kommentarer:

Comvidare sa...

Haha, rätt åt dig! T vet minsann vad hon pratar om.

Anonym sa...

man lär sig något nytt varje dag, tack för senast.

Anonym sa...

oj va mysigt, dagens skratt...