onsdag 11 mars 2009

min 5-åring..

-Nu tror jag nog det är dags att
lyssna på mjoosiikk, väste någon i
mitt öra.
En MP3 spelare trycktes samtidigt
mot min näsa.
Ögonen öppnades och jag lyckades
hitta min mobil så jag fick ett klockslag.
05,45.
Skulle inte tro det väste jag tillbaka.
Inte allt för nedlsagen kom fråga 2.
-Cykla då?
Drog ner min nyfyllda 5-åring under
täcket och tänkte att hon kanske skulle
somna om.
Ja, nu var ju det riskfritt.
När klockan passerat 06,15 gav jag upp.
Både tv, födelsedagscykel och den nya mp3n
drogs igång i hundra knyck.
Men jag gissar att hon hade en födelsedag
till belåtenhet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en lycklig 5-åring.

Cykel var nog en av de bästa presenterna när jag var liten :)

Vardagslyx... sa...

Kotte:Mycket lycklig sådan!

Hennes bike är lila och rosa metallic. med lite blommor. Och svarta coola detaljer. Så man blir avis...